onsdag 30 oktober 2013

Änglar och flärd

Idag fick jag ett så trevligt besök av en vän från kattbloggvärlden. Helene (Dui och Decos matte) kom och hälsade på, och dukade upp den ena läckerbiten efter den andra till både två- och fyrbenta. Godsaker från ett konditori, kattgodisar åt grabbsen och ett möjligt framtida betesprospekt i form av en vacker krukväxt. Här råder dock delade meningar mellan matte och missar om hur blomman gör bäst nytta! :-) Tack för besöket Helene, det var hur trevligt som helst att sitta och prata och fika.

Sedan måste jag ju visa upp mina fina änglar, som inköptes på Syfestivalen (Älvsjömässan) förra veckan.

 Ängeln t.v. har svagt rosa hänge medan den t.h. har ett pärlemorvitt.


Flärd i form av ett halsband från mässan, och en goodiebag från Nuxe (jobbrelaterat).

6 kommentarer:

  1. Det är alltid roligt med trevliga besök! :)
    Jättefina änglar och halsband!
    Här har Bombi Bitt passerat gränsen för räddning nu, det är bara några bladlösa grenar kvar. :)
    Skall se imorgon om de har några kvar i blomaffären.
    Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stackars Bambu Bitt, hoppas att du får tag på en ny i blomsteraffären. De är ju så goda! Tycker kissarna, i alla fall! ;-) Kram Karin.

      Radera
  2. Det är roligt med besök :)
    Änglarna är jättefina, liksom halsbandet.
    Kram
    /Julia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att träffa vänner är alltid roligt, och man känner att det finns ett vardagsliv bortanför allt omtumlande som händer. Visst var de söta, änglarna? Kram Karin.

      Radera
  3. Hej Karin!
    Du var intresserad av e-boksläsare. Jag fick SIBA's nyhetsbrev idag och de har tre olika för runt tusenlappen. Här får du en länk till sidan :)
    http://www.siba.se/category/13914186/surfplatta?sec=1391418612206054&ref=nbrev45&utm_source=Nyhetsbrev_45&utm_medium=produkt&utm_campaign=Nyhetsbrev_45

    Min är köpt på Adlibris och här är en länk till den med:
    https://www.adlibris.com/se/bok/adlibris-letto-9780777777787

    Kram
    /Julia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad snällt, jag ska gå in och titta på länken senare. Jag gillar pappersböcker, men att kunna ha med sig en massa böcker i komprimerat format låter ju fantastiskt smidigt. Kram Karin.

      Radera